Bakgrund

tisdag 21 augusti 2012

Alingsås thai-bai

Idag sken solen igen, trots värsta åskvädret igår- då jag trodde att blixten slog ner precis utanför och jag vaknade insnodd i mina lakan - totalt nersvettad. Jag har haft huvudvärk i flera dagar, så visst är man påverkad av vädret !! Vet bara inte vad jag ska göra med lakanen. Bränna dom kanske ?!

En tripp till Alingsås blev det också. Vilken fin liten stad det är. Tänker på potatisar bland annat, då Jonas Alströmer som var från staden förde in potatisen i Sverige. Sedan är den känd för en stad i ljus också. Varje år i oktober tror jag det är, då sätts staden verkligen i ljus med allt vad det innebär. Ljusslingor högt och lågt ...

Ja nu blev det en liten historialektion här ... men det är cafékultur i Alingsås också. 
Hela 23 stycken i denna lilla stad och de 3 äldsta som fortfarande finns kvar är från år 1889. Violas, Göta och Ringen. Det är coolt. Men här var något modernare café. Espresso-house. 


Jag är inte direkt historisk även om man ibland kan tro det, speciellt när jag som nu haft huvudvärk i flera dagar. Då har jag känt mig som en förhistorisk dinosaurie ungefär... jag är egentligen inte heller speciellt intresserad av historia faktiskt, men ibland har jag mina ljusa stunder- för det är ju ändå lite roligt att veta och kunna lite... ja, att vara allmänbildad emellanåt. Eller rätt mycket om jag tänker efter. Jag tycker det är rätt sexigt och beundrar de människor som är allmänbildade, som kan, som vet ... bara de inte tror sig veta... för det är inte alls samma som att vara säker på sin sak.



Bilder från lilla torget och thai-mat efter intervjun med kuggfrågan som jag låtsades förstå, men aldrig gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar