Bakgrund

måndag 27 augusti 2012

Det är lyx att ha bil- tänk på det

Läste i en blogg om hur hon längtade efter att ha råd med en bil och jag förstår henne. http://jeanettish.blogspot.se/

Jag mådde faktiskt sämre utan bil. Fasen vad konstigt. Att man ska vara så beroende. Sålde min för 2 år sen och det fungerade, det gjorde det... men sen blev det för tradigt. Om man en gång haft bil är det svårt att inte ha en. Att behöva planera ända in i minsta detalj är lite småjobbigt och då hoppar man hellre över att åka någonstans. Dessutom blev det svindyrt att åka spårvagn och tåg, speciellt när vi flyttade- så jag kan bara sammanfatta det hela såhär när jag köpte min bil för 2-3 månader sen på en annons i blocket.

Jag mådde skit
Köpte bil på kredit
Mådde bra
Blev gla
GladaBella vice LyxFälla

2 kommentarer:

  1. Usch, usch...min bil lever på övertid och jag vet vad de kommer att fråga mig när jag kommer till bilprovningen snart. Samma fråga som mina föräldrar fick en gång för många år sedan då de körde in med en sämre begagnad Volvo: "Ni har väl busspengar med er?"
    Jag vet att mina stötdämpare är allt annat än bra och om jag nu måste fixa det...nä, det får nog bli skroten för både mig och bilen...för det blir antagligen fööör dyrt att fixa. Synd att jag inte är lite mer händig vad det gäller bilar...
    Men men, vad är en bal på slottet?

    SvaraRadera
  2. Haha. Skroten för dig också? Nejj... det tror jag inte. :)) Jag tror du kommer få gå på den där balen snart om du inte redan gjort det?! Kram

    SvaraRadera