Bakgrund

måndag 27 augusti 2012

Helgen i bitar

Helgen tog musten ur mig. Jag blev bjuden på en weekendresa till Kiel Tyskland, sedan blev det inte riktigt som man tänkt sig. Solen sken i alla fall fram till sent på fredagskvällen och vi satt på däck och tog några öl. Därefter en obehaglig överraskning och någon mat som vi betalat för, blev det inte. Däremot starka spritdrinkar och flirtar i baren.
Terminalen i Göteborg
 Goda drinkar med päronsmak på fredagskvällen och alkoholhalten som uppmättes i hytten på lördagsmorgonen var i en skala som inte var EU-anpassad . . .
EGO kort
Jag har alltid sagt att jag inte skulle kunna dricka som många gör dagen efter för att må lite bättre igen. En återställare alltså. Meddelar här och nu att så blev det. Alkohol-liberal- ja!! Kaffe, bacon och potatis, öl och fruktansvärt äckliga underberg. Under gjorde det och jag kom till sans igen. Alkoholhalten som mättes upp i hytten var som sagt över alla gränser som någonsin skulle vara tillåtna. Så har jag betalat ett dyrt pris också. Söndag och måndag som försvann med huvudvärk och svettningar!



Några underberg behövdes på lördagen för att återställa balansen. Dom var inte goda, men ack så hjälpsamma. Det vita vinet köpte vi för 5 euro- spanskt, får se om det kan vara något. (Nästa sekel)

Terminalen i Kiel på väg hem. Räkor i trängsel, öl, Redbull Vodka. Glada människor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar