Bakgrund

torsdag 30 augusti 2012

Ikea, Saft och Skottlossning

För att få köra upp lite bensin och få tillfälle till att käka middag billigt med föräldrarna åkte vi till Ikea och åt på deras restaurang. Det är både trevligt och billigt där. 
Sedan kan man alltid titta på inredning och önska att man kunde handla lite. Men jag har bil nu och då får man stå över andra saker, som inredning t ex.
Inte ens ett ljus köpte jag!

Det är varmt och skönt ute, så ena sidan tänker jag att det är underbart, å andra sidan att jag gillar hösten. Man ska väl vara glad över årstiderna, kan jag tänka. 
Annat man kan tänka och fundera över är reklamen som går på tv nu för Bonde söker fru. Jag vet inte, men det känns som om det är lite udda människor som är bönder. Så kanske det är och så får det gärna vara- men vad är udda egentligen och vem bestämmer kriterierna för det- för alla är ju olika och UNIKA?!  
I det här fallet och i de andra avsnitten som sänts tycker jag de är väldigt unika iaf ...

Så var vi på saftprovning också. . . syster, systerson, egen son och jag. Olika saftsmaker som skulle betygsättas under 30 min. Efter betalningen på 250 kr pp- körde vi direkt till Allum för att spendera dessa på X-Box-spel. Ibland prioriterar man verkligen!! Eller inte. 
Dagen innan inköptes också en AK4-Kalashnikov, som vi gick ut och sköt med. 
 Visst ser jag seriös och allvarlig ut...
Det gäller som sagt att prioritera. Behöver vi någon mat idag? Nej, vi köper en soft airgun istället!
Underbart härlig känsla! Om folk tittade? Jodå . . . men vem bryr sig?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar