Bakgrund

fredag 31 augusti 2012

Om att ta ett glas vin ibland

Om jag tar ett glas vin eller en öl ibland, tycker inte jag är fel. 
Jag klandrar eller dömer ingen om de gör det, för det gör jag själv!
Jag tycker det är gott och sen gillar jag att på kvällen till tv:n i lugn och ro kunna ta sig ett glas

- likväl som coca-cola. 

Många har säkert åsikter om det och jag kan bara fråga mig själv.
Borde jag minska mängden alkohol jag dricker?
Kanske...
...

... eller NEJ!! 
Tvärtom tror jag nog.
Vin är gjort av frukt!
Brännvin är destillerat vin.
Det betyder att det tar bort vattnet ur frukten och så får man ännu mer av det goda sunda innehållet. 

Dessutom görs öl av sädesslag. Det säger väl allt?

2 kommentarer:

  1. Klart det inte är fel! Så länge man håller det på lagom nivå och inte känner att man MÅSTE ha så är det lugnt. :)

    SvaraRadera
  2. Ja och frukt är alltid extra gott. Så idag blir det vattenmelon till tv:n istället för ett glas vin!

    SvaraRadera