Bakgrund

måndag 27 augusti 2012

Kändis för en kväll


Jag har changserat. Säger man så? Jag menar att jag ser fan inte klok ut om man jämför med förr. Fast det ska jag inte säga heller, det är ju lite grann normalt- att man förändras- att med åren blir man äldre...  men just nu är jag bara arg ... och så ska man tänka att man är glad för att man är frisk - och det gör jag !! 

Men så ser man det där 5 år gamla fotot och blir irriterad på mig själv för att jag såg fräschare ut då och inte nu (Även om jag har för djup uringning.) Varför är jag aldrig nöjd med mig själv? 

Jag blir irriterad ... på Anna Skipper på tv- som gör reklam för sina dyra bungypumpstavar för 999 kr - men det är mig själv jag blir irriterad på egentligen, som inte klarar av att må bra genom att gå ner lite i vikt.
Är det verkligen så jäkla svårt? Ja, antagligen. Upp och ner- ner och upp.

Tänk vad många som mår dåligt över sin situation och sitt liv - som så enkelt då pratar om alla andra runt omkring sig, letar fel och förlöjligar. Just för att höja upp sig själv en liten stund. Ja det är helt normalt tydligen, det läste jag i en bok som en psykolog skrivit. Fast så dåligt mår jag inte.

Men något annat jag borde bli bättre på är att varje dag säga något fint till mig själv när jag tittar i spegeln. Får se om jag hittar en liten fickspegel som jag kan prata med på ett bra sätt. Sen ska jag försöka ta tag i saken också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar