Bakgrund

tisdag 28 augusti 2012

C som i Christian

Om jag skulle få välja vem jag ville, som stödperson för min son- skulle jag valt C. Han är underbar med honom och min son tycker otroligt mycket om honom.
Det finns inga problem och han ser bara möjligheter. Precis som lärarna i hans skola är. Där skulle han passa in! 

För ett tag sen var FC Barcelona och Manchester United i stan för att spela "Supermatchen" på Ullevi. Jag satt som en blådåre och försökte få tag på biljetter via ticnet och även när de släppte extrabiljetterna några dagar innan, men jag hann inte med. Allting tog slut hur fort som helst.
Sonen var sååå besviken, men blev eld och lågor när C sa att de kunde åka in och ställa sig vid Ullevi för att se om det eventuellt såldes utanför. Bara grejen att göra det, betydde väldigt mycket för honom och han var då åtminstone inställd på att inte bli besviken om det inte gick. Det gick han och sa som ett mantra hela tiden. "Vi får inte bli besvikna nu".
De skulle ju åtminstone få märka av stämningen därinne och det var något som de verkligen gjorde. Bussen med spelarna åkte förbi och när de till slut gick fram till biljettluckorna, fanns det biljetter som släpptes till ett bra pris på en helt okej sektionsplats. 410 kr !!!

Vad jag förstår så är det ett visst antal biljetter som inte säljs via ticnet- kanske pga att det är sämre sikt och att de inte kan sälja dessa till samma pris som de andra? Ja jag vet inte. 
Men sonen var överlycklig. 
Mamma! Jag är inne på supermatchen, ringde han upp och sa helt uppspelt.
 
Att göra sådana saker, älskar min son. Med någon som inte ser några hinder, utan bara möjligheter. 
 
Matchen slutade med straffar och FC Barcelona vann! Såklart ;)

2 kommentarer: