Bakgrund

onsdag 22 augusti 2012

Finsk morgonsång

Idag fyller sonen 12 år och jag körde dottern till jobbet efter att ha sjungit "Ja må han leva" och suttit en stund på soffan (för det var där vi hittade honom sovandes) med tänt ljus som doftade jordgubb och med en liten present såklart. 

Klockan var bara 06.30 när vi körde ut på motorvägen och cd- skivan jag tagit ut för att ha i bilen när de störda radiofrekvenserna inte klarar av den f*rb* skogsterrängen mellan berg och dalar, spelades. Dottern blev själaglad... men vi fick oss ett gott skratt när vi hörde en version av Gyllene Tiders "Sommartider" som sjöngs av en mycket allvarlig och tråkig röst. Pricken över i:et var väl att han dessutom lät som Mark Levengood eller bara en liten finsk Snusmumrik som precis vaknat och sjöng en godmorgonvisa ...
Skivan hette "Låtar som är sådär".

Sedan följdes den av en annan sjuk låt, spelad i countrystil. Rätt roligt sjuk- om man lyssnar på texten. Dessutom hakade cd:n sig så samma låt spelades 3 ggr i rad innan vi fattade att det var något som inte stämde.


På Tv4 nyheterna för en stund sedan skrapade en gammal dam triss. Hon vann 100 000 kr och var jätteglad. Då säger Peter Jihde. "Grattis! Nu kan du gå ut och andas lite syrgas." 
Menade han att hon var så gammal eller?
Jag gillar Peter Jihde. Kanske därför jag gillar honom förresten, att han säger sådant som bara dyker upp. Typ som jag ibland- men med glimten i ögat. Vill aldrig såra någon medvetet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar