Bakgrund

lördag 13 mars 2010

Gott med mat

Jag har börjat tänka på vad jag äter. Som alltid vid denna tidpunkt på året och inför sommaren! Inköp av nutrilette som man kan byta ut mot måltider och mycket vattendrickande, lite GI-metod och inget onödigt under veckorna kändes som en mycket bra grej. Men hur lång tid ska det ta innan man märker att vågen ändrar siffror? Det har gått två veckor nu och jag vill ha snabbt resultat!

När jag dessutom blir hungrig och behöver någonting snabbt, då är det inte så bra att ha massa skit i skåpen. Antingen måste jag slänga alltihop och mina barn åker på en kollektiv bestraffning eller så måste jag ha bättre karaktär och disciplin.
Det är väl bara att välja och det blir väl inte så svårt egentligen. Disciplinen måste ju jobbas på och vad jag verkligen vill.

Idag ska jag laga något som jag vet är gott och med GI-metoden så får man äta mycket goda saker.
Det blir en god marinerad köttbit med grönsaker till. Är man hungrig så bryr man sig inte så mycket om att riset, pastan eller potatisen fattas. Nej, man njuter som f- över att bara få tugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar