Bakgrund

lördag 20 mars 2010

Sol och värme

Det är inte klokt vad jag blir påverkad av sol och värme. Jag tror jag är en person som ska bo ena halvåret i ett land med sydligare breddgrader. Jag känner själv hur jag mår när månaderna som från oktober till mars- hela 6 månader, rullar på. Jag mår skit helt enkelt.

Det är ju jättebra att jag kommit på det, men vad hjälper det då?? Visst är det bra att vara medveten, men något måste man göra.

Alla borde få åka utomlands minst en gång om året för att hämta ljus och energi. Varför är det så dyrt? Förr kunde man ta en restresa för 1 000 kr och åka iväg. Idag kostar restresorna från 2 000 kr och då oftast bara en flygstol. Ska man dessutom åka flera stycken blir det svårare. Men nu ska jag börja spara till en resa! Ja visst är det positivt tänkande, när man är arbetslös dessutom. Men jag SKA!

Har nu precis vaknat ur ett komaliknande tillstånd så när snön nu tinat bort och solens strålar försöker ta sig fram genom molnen- ja, då blir jag glad och jag mår bra.
Att jag dessutom är kär gör det hela ännu bättre. . . nu är det bara ett jobb som fattas!

1 kommentar:

  1. så trött jag har varit i vinter25 mars 2010 kl. 14:56

    Ja, man blir verkligen påverkad av vädret. Vårkänslor, det är underbart!

    SvaraRadera