Bakgrund

fredag 26 mars 2010

Riktigt bra

Fåglarna kvittrade, solen sken och det var varmt ute, närmare 13 grader. Visst låter det som början på en story? Det är det kanske också. I alla fall så var det verkligheten igår som jag skriver om.

Det var underbart väder och jag var på topp!

Jag träffade min kära familj, åt frukost ihop och sedan åkte jag och tvättade och städade bilen. Jag fotade den och lade ut den på blocket. Ja, nu väntar jag på att någon ska ringa och vilja komma för att titta på Gamla Bettan. Ja hon är ju från -97 så hon är ju ändå 13 år gammal. Det är ingen ålder på en häst som man brukar säga. . . men nu pratar vi om hästkrafter och dom är inte så mycket att prata om när det gäller Bettan.
Hon tar sig framåt och hon har varit med om både inplogningar, bötesfällningar och annat som hon bara hade varit med om i mitt sällskap. Hon kanske kan få några sista år med någon som är "snäll" mot henne. Eller snäll och snäll, åtminstone lugn och ro. Det är hon ju värd. Jag tror inte hon orkar så mycket mer och det är därför jag försöker sälja henne nu, innan hon ger upp.

Senare åt vi våfflor, för det var ju våffeldagen och järnet gick varmt här medans vi drack kaffe och spelade yatzy. Ja det var en riktigt fin dag igår och avslut på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar