Bakgrund

måndag 29 mars 2010

Nummer två

Jag tog spårvagnen in till stan för att gå på intervju nummer två. Företaget låg i Gårda och jag fick mig en liten promenad från Ullevi och jag var för en gångs skull ute i god tid. Svettig, men jag kom fram !!

Jag vet inte om det bara är jag som byter arbetsplats mer än vart femte år, men när man går på intervjuer så ska man sälja sig själv. Jag vet inte om jag gjorde det idag. Jag försökte åtminstone! Det värsta tycker jag är när man ska berätta om sig själv. Hade man varit riktigt ärlig så hade det låtit så här:

Jo, jag är en ensamstående mamma med tre barn. Har ofta huvudvärk och kraftiga humörsvängningar. Jag tål inte alkohol, är disträ och nuförtiden sover jag väldigt mycket. Den sista tiden på min fd arbetsplats var djupt deprimerande och sist men inte minst tror jag att jag har ADHD. Är det något annat ni vill fråga om?

Istället lät det så här:

Jo, jag är en glad tjej som har tre barn. Dom är 18,13 och 9. Jag är en riktig handbollsmorsa som åker på matcher och träningar på fritiden. Jag är uppvuxen på landet och min dröm är att bo lite utanför stan. . . jag har bil och körkort så några problem med att ta sig någonstans finns inte. Jag ser möjligheter och är en mycket positiv människa. Jag är väldigt målmedveten och gillar ordning och reda. Jag kan börja omgående!! När kan jag få besked?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar