Bakgrund

tisdag 30 mars 2010

Svek?

Många känner sig svikna, ja jag själv har också känt det någon gång. Det har varit från min arbetsgivare, vänner och som alltid i ett förhållande. Inte nu, för nu är jag lyckligt kär och arbetslös =) . . . men jag tror man kan hitta saker att känna sig sviken i om man låter sig. Jag menar att det finns överallt även om man tror att den som svikit är den onde. Så är det ju inte. Det finns ju en anledning till allt och man kan inte bara se till det ena. Sviken och besviken är ju inte samma sak!
Att man sedan kan bli en svikare i andras ögon om man inte följer reglerna är bara i betraktarens ögon.

Oj, vad invecklat det här blev. Men jag tänker mycket på att svek finns överallt och man måste se till sig själv innan man kan döma någon annan.
Att leva är att svika. Ingen kan gå genom livet utan att då och då bryta överenskommelser och löften. Vem vågar se sitt eget svek i vitögat?

1 kommentar:

  1. Hm...jo, jag har både svikit och blivit sviken. Livet är sådant, man blir besviken, sviken och gör andra ledsna ibland. Men det största är förmågan att kunna be om förlåtelse och att förlåta. Kram!

    SvaraRadera