Bakgrund

torsdag 18 mars 2010

Vad är det som växer ?

Saker som förr kunde blivit roliga är inte alls roligt idag. Att jag märkte igår att det växer groddar i golvbrunnen och att det därför är stopp hade jag bara skrattat åt för några månader sen. Istället tittade jag bara på det och drog lite i gräset som inte gav med sig. Det har slagit riktig rot därnere bland annat skit och kanske andra vattenväxter som försöker ta över här hemma. Snart kanske det slingrar alger med små sniglar på, längs kaklet.




Mitt motto som alltid varit "Allting ordnar sig", har plötsligt tagit en annan vändning och jag känner inte alls att jag tar lika lätt på saker längre. Hur fan ska det ordna sig om jag säger upp mig och inte har någon inkomst??

Så ringde telefonen igår. Tre gånger, från tre olika företag. . . som jag sökt jobb hos. De ville träffa mig för en intervju och ett ljus har nu tänts. Kanske, kanske. . . kan jag få ett jobb som jag trivs med. Så idag ska jag klä mig snyggt och göra iordning den yttre fasaden.

Att jag är som ett nervvrak inom mig behöver jag ju inte berätta. Nej, nu ska jag sälja mig själv och ta fram de positiva egenskaperna. För jag har ju några sådana, det har jag!

2 kommentarer:

  1. Du har massor av positiva sidor! Läs dina egna inlägg i denna blogg, du skriver om saker du gjort som både vittnar om styrka och energi! Jag kan förstå att det "dippar" vissa dagar och jag önskar verkligen jag kunde hjälpa dig. Men på något vis så kommer även detta att ordna sig. Kanske inte idag, men kanske om en vecka.
    Varma Kramar Steffman

    SvaraRadera