Bakgrund

söndag 23 januari 2011

Affärer via sms

Jag har en vän som ofta köper och säljer saker på blocket. Hon brukar berätta att de sms:ar till varandra, både hur varan är, var man bor och även budgivning. Det låter ju enkelt och bra och man slipper prata med varandra om man inte vill det.

Efter min annons på loftsängen, fick jag själv ett sms och en fråga om den fanns kvar. Jag svarade och sedan var konversationen via sms igång. Till och med prutning.

När han smsade igen för att fråga om alla skruvar fanns, så var jag på väldigt god väg att skriva "Jag vet inte vilka skruvar du pratar om, har du alla dina?" , men istället skrev jag "Ja, alla skruvar finns och sängen är komplett."

Till slut försökte jag ringa mannen som inte svarade. Jag tyckte det var bättre att istället försöka förklara adressen via telefon när vi väl kom dit. Efter en stund ringde han upp i alla fall och då frågade jag om han skulle komma samma dag och isåfall om jag skulle hämta upp källaren.

Nej tack svarade han i sin tur, en källare har jag... men sängen kan du ju ta upp om den står där. Så vi bröt isen och jag och Lasse gick ner och hämtade upp själva sängen.

Han kom, vi packade in, han åkte.
Dagen efter ser jag denna skruv på gården.

Men det kan väl inte jag hjälpa!!?? Han får ringa om han saknar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar