Bakgrund

söndag 23 januari 2011

Helgmys

Frukost på lördagen och morsan tar fram kameran. Då poserar man!

Uppsättning av tavlor till en Simpsonälskande liten kille.


Ja, till och med som skrivbordsunderlägg på datorn har han Homer Simpson.


En nyttig middag
Kycklingfilé, broccoli, kokta grönsaker, mozzarellaost och en bechamelsås och så in i ugnen.


Vi har myst hela helgen och bara tagit det lugnt. Så skönt!

En promenad ner till skolan på fredagen eller snarare en isbana, där jag kanade ner till skolan och höll mig krampaktigt i grenar och annat som kom förbi. Ja, till och med en mötande person fick jag ett grepp om. Personen hade dock tur att inte själv åka i backen. . . men det var mer en reflex att jag tog tag i henne. Jag klarade mig med nöd och näppe.


De samlar på tomma värmeljus i skolan. En tävling för olika klasser och skolor i vem som samlat mest- samtidigt som det blir en återvinnings sak av det. Vinsten är 10 000 kr som de tänkt göra en klassresa utav till Skara Sommarland.

700 st blev det från oss. Men vi fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar