Bakgrund

tisdag 11 januari 2011

Loftsäng Tromsö

Idag lade jag ut loftsängen jag har i källaren, på blocket. Ingen har ringt. Är det inte någon som vill ligga högt och få en sån där nära-taket-upplevelse? Jag måste bli av med saker i min källare, så jag funderar på att hyra ett bord på kommersen igen. Nu var det säkert två år sen sist, jag kommer faktiskt inte ihåg. Barnen gillar det och kan dom få ihop lite pengar på sina saker så är ju det alltid roligt. Men den bästa tiden är nog i mars/ april tror jag. Nu har nog folk inga pengar ändå och det är nog mer människor ute på loppis när våren brukar komma...ja, det är åtminstone vad jag tror.

Så apropå källare. Här i huset har vi ett gammalt äldre par som bott här sedan huset byggdes. Dom är en del av inventarierna brukar man väl säga och dom har inte bara hand om tvättstugan, dom går även rond i både källare och runtomkring. Dom gillar heller inte barn och vill gärna påpeka både det ena och det andra. Visst är det konstigt, men var man än hamnar tror jag det finns sådana människor. Åtminstone har jag råkat ut för dom, där jag har bott. Fast åldern varierar väldigt!


Nu senast när dom gick rond i källaren, hade dom synpunkter på varför och vad, när och hur.


Hade dom varit trevliga, hade man kanske inte tänkt på det- men även hos den äldre generationen finns det rötägg. Jag lägger ingen energi på det mer än att jag skriver om det här och nu, men om man hade fått utrymma en del av källaren så hade man ju kunnat fösa in dom där samtidigt som man kunde ta en kätting av den större sorten och . . . nej. . . jag lämnar det där.

1 kommentar:

  1. Jag har en likadan loftsäng i min källare och eftersom att Blocket brukar vara fullt av sådana sängar så har jag inte ens satt in nån annons. Jag tänkte istället satsa på att spara min (sonens gamla är det naturligtvis) till eftervärlden, då kanske mina efterlevande kan få antikvärde på den. Eller inte...eller vem f-n vet! ;-)
    Hoppas du får sålt din i alla fall!

    SvaraRadera