Bakgrund

måndag 17 januari 2011

Min dotter och New York

Jag har inte riktigt fattat det, men min dotter ska till New York i 6 veckor. Skolan hon går i är Göteborgs Praktiska Gymnasium och ordnar praktikresor för vissa av eleverna. De fick skriva en ansökan om varför just de skulle få åka och endast 2 elever i klassen skulle plockas ut.

Hon kom hem överlycklig i början på terminen och jag har ändå inte riktigt fattat det. De reser i slutet på mars och kommer hem i början på maj. Tänk vilken upplevelse! Dom kommer att få bo i närheten av ett fattigare område- Bronx och där få praktisera på äldreboende och lära sig mycket om kulturen i landet och naturligtvis en språkupplevelse.

Att komma in i landet och det där med visum verkar vara lite krångligt. Kontroller och frågor av alla dess slag och byråkrati som man undrar verkligen existerar. Men vilket äventyr hon kommer att få vara med om och ett minne för livet. Jag är såå glad för hennes skull !!!

1 kommentar:

  1. Det låter som att det kommer att bli en fantastisk upplevelse. Kul!

    SvaraRadera