Bakgrund

onsdag 12 januari 2011

Ännu mer snö juuuu

Att börja med en rubrik eller inledning är alltid bra, för då vet ni i alla fall att jag har börjat.


Det är ju väldigt vackert ändå, även om man är trött på snö/ vintern. Tycker ibland att jag hör små fåglar kvittra och associerar direkt till våren. Det brukar istället visa sig vara skator. Inte direkt charmerande och någon känsla av vacker vår när man ser dom . . . fast fåglarna i sig ser man knappt nu ändå. Jag undrar ibland var dom sitter när dom "kvittrar". Jag hör ljudet och blir glad, drar undan gardinen och blir snopen istället. Fjäderfän som är fastfrusna på en gren och är snötäckta är vad man ser! Kvittrandet är ett kraxande och oftast riktat åt mitt håll. Det är Simba (the cat) som inte riktigt förstår när han ska dra sig tillbaka. Han sitter gärna nära träden och fåglarna . . . lite provocerande faktiskt. Jag kan förstå ...


Tänk vad man kan minnas den här vintern som ett snörikt år. Man kan också minnas året som gick, lärorikt. Jag har lärt mig jättemycket. Både om mig själv och andra. Det är verkligen underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar