Bakgrund

fredag 21 januari 2011

Hipp och happ

Jag och lilleman hade en heldag tillsammans häromdagen. Vi gjorde saker som han ville och åt saker som han tyckte om. Det var en lyckad dag, MEN vad mycket energi det tar av mig. För dom som inte förstår hur eller varför- så beror det på omständigheterna runt omkring. Jag måste svara tydligt på alla frågor som ställs och vara konsekvent över hur och det jag svarar. Eftersom det inte bara är en eller två frågor, så måste jag vara skärpt ! Lovar jag någonting måste jag hålla det och det ska besvaras med när också. . . Ja, det är en liten del av hur det är.

Vi fikade på Briggen med min älskade mor och det var jättemysigt. Grovt bröd med brieost och sallad och killen tog en räksmörgås, han ÄLSKAR räkor. Efter vi skildes åt kände jag att min mamma är så bra att prata med. Ibland tycker man att man inte vill prata om vissa saker, men när man väljer själv så är hon väldigt bra på att bara lyssna och inte vara fördömande.

Senare på eftermiddagen åkte jag och S till Net On Net och köpte en datormus till hans dator.
En game-mus som han kallade det för. Vi fick låna L:s bil och jag känner en riktig längtan av egen bil igen. Vad skönt det är när man bara kan åka vart man vill, när man vill. Jag begränsar mig väldigt nu när jag inte har någon bil och gör inte alls lika mycket saker som jag egentligen skulle vilja. Det där med planering är ju inte riktigt min grej. Att planera en buss eller spårvagnsresa någon annanstans än till mitt jobb, det är STORT (om jag inte bara ska in till stan).

Igår var jag och L på IKEA. Vi köpte en kontorsstol till S (som jag lovat) och så åt vi middag där. Sedan åkte vi till Willys och handlade mat för veckan som kommer. Nu är det bara räkningarna kvar och födelsedagar och lite till innan januari är slut och en ny månad börjar.


Apropå reklam som jag skrev om i förra inlägget och att jag bara gillar Maria Montazamis, kanske var överdrivet?! Såg precis reklamen om LENDO. Ett lån som täcker alla dina krediter och annat som behövs! Jag gillar den också, bestämmer jag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar