Bakgrund

tisdag 25 januari 2011

Seans

Jag var på seans häromdagen. Jag tror på andevärlden och är fascinerad av allt det där runtomkring. Men det blev ingen hälsning från någon jag kände igen. Det tror jag åtminstone inte. Tjejen som höll i det var under träning och kunde inte riktigt säga vem det var till, eller namn direkt. Hon övade på att inte titta på någon! Men som sagt. Några man vet om som har gått bort under åren har man ju i minnet och man behöver inte känna personen i fråga heller. Det räcker med att man är där och har någon slags koppling. Det kan vara långsökt också, som en kompis, kompis eller som en mammas väninna.

Hon tittade ofta på mig och sedan sa hon. "Det är något speciellt med dig.
Du har en man bakom dig. Det är en hjälpare! Han är som en guide och det är honom du ska vända dig till när du behöver hjälp."
Ja, jag behöver verkligen hjälp. . . sa jag.
"När du känner dig ensam, ska du be till honom. Sedan måste du börja be om hjälp."

Jag fattar inte riktigt hur man ska be till en person, som i detta fallet är en hjälpare eller guide. Vad ska jag säga då? "Snälla, nu känner jag mig ensam och jag behöver din hjälp?"
Jag tycker ämnet är jätteintressant och jag tyckte och kände att hon såg rakt igenom mig!

Sedan har jag varit hos väl lärda medium, men det är ett par år sedan nu och jag vill verkligen ta upp det intresset igen. Föreningen Vännerna inne i stan, har olika slags föredrag att gå på och det vore riktigt kul. De som jag varit hos och de som jag ringt har prickat rätt utan att veta NÅGONTING om mig. Helt otroligt. . .och jag är inte lättlurad när det gäller sånt här. Måste medge att jag var väldigt skeptisk första gångerna.

Någon som är helt sjukt rolig och som man inte bör lyssna på är Karsten. Ett danskt medium.
Lyssna och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar