Bakgrund

fredag 28 januari 2011

Att ta sig tid att titta på tv

Jag har sett på så mycket tv-program den senaste tiden, något jag ALDRIG gjorde förr. Jag tog mig aldrig tid att sitta ner, inte ens på kvällen för att se en film, jag hade inte tid. Jag har prioriterat helt fel saker har jag kommit på. Man behöver sitta tillsammans och umgås med varandra. Även om man bara sitter och tittar på en film. Det är sammanhållningen som är viktig.

Vi tittade på "Den hemlige miljonären" häromdagen och det var ingen mindre än Ola Lauritzon. Han som hade skrivit boken jag köpte om GI för någon vecka sen. Han skulle hjälpa hemlösa och de som arbetade ideellt för att hjälpa dessa människor. Men han bodde inte som en hemlös tycker jag. Han fick en skön säng och en lägenhet åtminstone. Det han avsade sig, var sin plånbok, pengar naturligtvis och sin mobiltelefon.

Ja, idag skulle jag inte vilja vara hemlös. Jag fryser ju inomhus till och med. Men visst anpassar man sig efter sin situation. Jag tycker om det programmet, men han som person tog jag inte riktigt till mig i mitt hjärta. Han verkade så Lidingsöfisförnäm. . .

Tänk om man kunde vara en hemlig miljonär och ha massa pengar utan att man visste om det. Det skulle jag vilja vara! (Fast jag skulle vilja komma på det om några år/ helst innan 50- årsdagen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar