Bakgrund

torsdag 27 september 2012

Den var inte att leka med

Idag blev jag bjuden på middag. Jasså, det var en sån god höstgryta så jag vet inte vad jag ska säga mer om den.
Jag gissade på att det var öl i, men det var faktiskt rödvin som gjorde smaken så god. Den var "pyntad" med alla möjliga goda rotfrukter, högrev och kryddor, så jag var helt lyrisk.

Detta åt jag med broccoli till!

Ja var han man gjort mer? Allum har jag gjort. Netto har jag gjort. 
Slängde också in två köttbitar av fläskytterfilé i ugnen efter att ha brynt dom först.
Efter två dagar i marinad med vitlök, honung och olivolja, salt och peppar.

Efter jag brynt bitarna, lade jag på Creme Fraiche Tomat/ Basilika och så in ugnen.
Resultatet blev jättegott. 
En bit till lunch alltså... utan någonting annat till!
Ja, nu så ska vi ordna en trevlig reunion också. Med trevliga människor som vi umgicks med förr. Vi pratar om Impala 67:a, hembränt och så de där goa låtarna "San Fransisco".
Fast vi kanske hoppar över att dricka ur pet-flaskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar