Bakgrund

tisdag 11 september 2012

Bussresa

Idag är det 39 grader varmt och vi tog bussen till Alanya för att hälsa på dotter och systerdotter. Chauffören var rätt så läbbig och jag kände för att hoppa av i farten. Hade inte velat möta honom ensam i en mörk gränd!
Väl framme blev vi sedan bortkollrade och hamnade i en annan del av Köping Turkiet. Men först hann vi promenera i en halv timme och innan vi kom på att vi varit på rätt plats från början, hade två timmar gått och vi hade hunnit åka ytterligare en buss ut ifrån stan, full med folk, med en badring som tog mer plats än vad folket hade tänkt sig- ett avhopp mitt i öken? sprang rätt över motorvägen för att hitta en buss tillbaka och därifrån - hur många stopp som helst tills svetten rann längs benen.

 "Nu är vi på rätt strand"!! sa sonen hoppfullt. Jag tog kort genom bussfönstret och tänkte för mig själv "Nej, det är vi inte... vi är väldigt långt bort... "
 
Det blev inget besök. Vi tog desperata en taxi hem igen. Men jag doppade mig i havet innan i alla fall ... och blev biten av fiskar.

Just another day in paradise! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar