Bakgrund

tisdag 18 september 2012

Fjäril eller Kråka?

Solen skiner omvartannat och det är en jättefin höstdag. Men imorse ösregnade det ...
Jag brukar inte ha problem med att sova, men inatt har jag inte sovit någonting!
Vridit och vänt på både mig själv, kuddar och lakan . . .

Så kom goaste vännen med en skiiitgo bullelängd och så kom jag på en bra idé. Eller rättade sagt, hon gav mig den. Ja hon gav både bulle och idé och jag lade mig sen och lyssnade på panflöjtsmusik och funderade.
 

Tänk om man ändå kunde varit en indian. Som dansade runt med lätta fötter och spelade lite panflöjt eller trumma när man ville... Inga krav och inga måsten. Jag kunde heta "Skimrande Fjärilen" och så kunde jag rida långt bort på en svart häst som tog mig över berg och dalar ...

Nä, istället är man totalt sönderblonderad och har ett hår som ser ut som svinto, avkapat av jag vet inte vad för slags verktyg- isolerad i en förbannad håla och inre stressad upp till adamsäpplet (om jag hade haft något).
"Skimrande Fjärilen" ? Nej, snarare "Trötta Kråkan" ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar