Bakgrund

fredag 21 september 2012

En förändring i bloggen ...

Jag tog två glas rödvin igår kväll och tittade på tv med sonen. 
Kanal efter kanal visade matprogram och JAA, det kanske är det man ska skriva om i sin blogg istället för sin vardag. Tror ni jag kan hålla det? Tror ni att det kan vara något? Jag håller ju på med en diet nu och då kan väl det vara ett bra tillfälle att skriva om recept på det man äter ?? Jo, jag har faktiskt lyckats hålla mig de här dagarna som gått. 

Tabletten man ska ta fem minuter innan man ska äta, är fulla av fibrer och med en hel del massa vatten till så sväller detta och man får ingen direkt hungerkänsla. 
Att sluta äta är inget alternativ för mig och inte heller bra, så jag äter ändå trots att jag inte längre känner mig hungrig. 

- Jaha, ungefär som kokain? sa min dotter. Det ger heller ingen hungerkänsla har jag hört. 
- Jaha, ungefär så då - sa jag med uppspärrade ögon ... men det här ger inga hallucinationer och andra skadliga åkommor som man kan få.

Ett glas vin kan jag ta, men två gjorde mig faktiskt lite snurrig.

Rött vin: OUDE KAAP
Cabernet Sauvignon
***
Tre stjärnor av fem ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar