Bakgrund

lördag 15 september 2012

Vad trött jag blir...

Jag blir så trött på mig själv. Vet inte vad jag ska säga mer!
Försöker hitta på något trevligt med barnen eftersom den ena sonen nästan aldrig är hemma längre. Bestämmer med dottern att träffas och fika på ett café inne i stan.
Ena sonen säger med "skämtsam" stämma: Ok, en donut på donken eller?
"Nej! säger jag bestämt. Vi går på ett mysigt café inne i stan någonstans!"
Alla är glada, med och på.
Hämtar upp dottern och börjar körningen. En CD-skiva sätts på - på högsta volym. Jag har aldrig gillat den skivan, det är blandade rapp och disco-dunka låtar från 90 talet.
Vart ska vi? Från Lerum till Bergsjön och sen inåt stan. Ska vi ta avenyn? Nej. Linnegatan någonstans bestämmer vi oss för.
Sitter i egna tankar och bara åker. Kommer plötsligt på att vi är på väg mot Högsbo. (Där vi bodde förut).
Dotter: Vart är du på väg?
Jag: Vet inte. Men jag vänder här! 
Tänker då att jag ska köra ner mot hamnen igen och Majorna, men hamnar på Älvsborgsbron mot Hisingen.
Alla i kör: MEEEN?!
Jag: Jaja, men det blir bra det här. Titta vad fint det är över Eriksberg. Ska vi fika där kanske?
Dotter: Nej tack. Jag mår illa!!

Jag kör genom Lundbytunneln och kör mot stan igen. Framme vid Nordstan. Ska vi fika här inne?
Dotter: NEJJ! Eller förresten ta vad som helst!
Son 1: Ärligt talat mamma. Vart är vi på väg?
Jag: Jo men jag kör mot Linnegatan då som vi bestämt?!
Kör allén förbi avenyn och mot Järntorget. Hamnar på Skanstorget och där bestämmer vi oss för att parkera.
Alla: Åhh, vad skönt och sträcka på sig!!  
Så då går jag och ska lägga på pengar på automaten som kostar 30 kr timmen.
Letar febrilt efter mitt VISAkort som inte verkar finnas någonstans.
Får helt enkelt inse att jag glömt kortet hemma och alla bara tittar på varandra...
Son 2: ALLTID du mamma!!
Son 1: Jag har 40 kr.
Dotter: Jag har 100 kr.

Mmm....Vart hamnar vi med 140 kr tror ni?
Jo.
I Frölunda. 
På Donken.



Mm... I´m lovin it! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar