Bakgrund

torsdag 13 september 2012

Örhängen !!!

Jag fick örhängen för ett tag sen som jag idag satte på mig. Det var inte lätt kan jag säga, eftersom vänster öra hade ett hål som var nästintill ihopväxt. Ja, ni som har hål i öronen vet att man kan gå i flera år utan att ha örhängen i öronen, men om du väl tagit hål så är det liksom ett hål där!

Kan säga att det gjorde ont, att svordomar kom över mina läppar och att min son bad mig sluta ...

Sedan gick det och det var också då domen kom.

Hade det varit för några år sedan, så hade jag hört vad han sa ( "Vad ful du är!" )
Men nu räckte det att jag tittade på honom och sa "Visst är jag fin?"
Det var då, när jag såg hans avvaktande blick som jag kom ihåg.
Jag kom plötsligt ihåg hur det hade varit för några år sedan och varför det egentligen var att jag slutade med både örhängen och den där 30- årskrisande näs-pierciegen jag hade.
Han drog ut min näspiercing både första och andra gången jag gjorde den, (vilket gjorde jäääävligt ont) 
när han sedan gick på mina örhängen slutade jag ha någonting överhuvudtaget som störde honom - han sa ofta "Du är ful- ta av dig !!!" och slet ofta utan känsla bara rätt på och ut det man hade - både i näsan och i örat.

Nu när jag kom ihåg sa jag "Ja just det. Du tycker inte jag är fin va?"
 Nää... sa han då. 
Då berättade jag vad jag plötsligt kom ihåg och han log.

Nu sitter jag här ändå, med örhängena i öronen. 
Han har inte sagt något mer. 





3 kommentarer:

  1. Fint med öränge på på gig!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så ofta på spelningar, men det är fint... visst är det! ;)

    SvaraRadera
  3. Dom passade på dig fin tjej fina örängen.

    SvaraRadera