Bakgrund

lördag 22 september 2012

Lite mat då och då

Ja igår gick vi på restaurang jag och två av mina barn. Där var det väldigt högljutt och jag hade lust att be människorna där inne att dämpa sig, men det är ju inte bara att ställa sig upp och skrika rakt ut, så vi började prata väldigt högt vi också... nästan så vi skrek ett tag där i alla fall. ( Golden Days i Göteborg. )

Mat fick vi. Jag åt kolbrända oxmedaljonger med en jättegod pepparsås till och så lite grönsaker.
Barnen tog en- ja vad sjuttan hette det, en flankstek med bearnaisesås och pommes och så skulle det vara en grillad tomat till. Det var barnen sugna på. Maten kom in snabbt och min mat var kanongod. Barnens kött var jätteblodigt, brukar man inte bli tillfrågad om det? Dessutom saknades den goda grillade tomaten. 
Dottern gick och sa till om tomaten och då sa servitören "Jaha, ville ni ha det?"
Ja antagligen kan jag ju tycka då eftersom det ingick i maträtten på menyn.
Den kom in micrad tror jag en minut senare...

Idag fixade jag till detta att äta till mig själv även om det är tråkigt att äta själv så måste man ju.
Det blev alltså det här

Fläskytterfilé två skivor
Lohmanders bearnaisesås
Stekta champinjoner
Fetaost
Ruccola
Tomat
Gurka
Rödlök



Intressant va? Ingen vidare matblogg det här, men det håller ju uppe mig faktiskt ...ja ni kan få ett recept också då... kommer i nästa inlägg !!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar