Bakgrund

onsdag 26 september 2012

Våga väga eller våga vägra?!

Att ta hand om sig själv är vad som känns bra och prio ett och då har jag idag hunnit med både tandläkaren och BNK och det sistnämnda var riktigt roligt. När man träffar en ny läkare som inte var riktigt påläst eller om hon bara ville lära känna sonen, det vet vi inte. Men jag vet, att när sonen är trött vill han inte prata om oväsentliga saker och när hon frågade sonen vilken klass han gick i och om han gick i vanlig skola och hur han 
haft det under sommaren,  ja då blev det för mycket. "Kan vi gå rakt på sak här nu? Jag vill inte vara här!" fick hon till svar. Jag tyckte som honom faktiskt och skrattade. Förr i tiden hade man skämts och barnet hade blivit kallat ouppfostrat.

Men hon var bra och både hon och vi var på rätt ställe och tog det hela som man bör. 
Lite senare skulle det vägas och mätas.
Då passar jag också på, sa jag i och med att jag och min våg hemma inte är kompatibla.
Jag ställde mig på vågen varpå sonen viskade "Det där var väl ingenting? Men gå ner fort så hon inte ser!" samtidigt som både han och jag såg de siffror som jag hela tiden sett hemma. Så den är tillförlitlig trots allt?! Hmpf.
Man ska inte hålla på och väga sig för mycket helt enkelt, det får bli en dag i veckan och se.
Förra tisdagen började jag.
Idag är det 2,5 kilo mindre. God start trots min otålighet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar