Bakgrund

fredag 7 maj 2010

En ny stadsdel och en ny bransch

Jag har lärt känna en ny stadsdel den här veckan. Inte helt förstås, men en liten del av den. Gamlestadens fabriker bland annat och området däromkring. Låter kanske inte sådär jättekul, men jag tycker det är roligt att ha fått möjligheten till det här jobbet och nya miljöer och nya människor är roligt.

Jag kan nu snart säga att jag har alla möjliga erfarenheter från olika branscher. Jag är ju just nu i musikbranschen- en helt ny värld för mig. Men intressant!


Här sitter jag . . .

En liten del av inredningen. . .


Nu får jag börja lyssna på musik mer, för här spelas det skivor dagarna i ända och jag vet knappt inte vad det är för artister.
Mina arbetskamrater är roliga och sköna - Riktiga musikmänniskor !!
Ja jag är jätteglad för det här jobbet och nu ska jag plugga EU. Vi säljer nämeligen musik till massor olika länder.
Jepp... det här var dagens rapport från mig och inte för det, jag skulle kunna skriva ännu mer, speciellt om spårvagnstrafiken och de passagerare som åker med mig dagligen där. Jag hade nog blivit en bra krönikör för västtrafik- ris och ros... men jag hade nog mest haft åsikter om alla människor runt omkring! ;) Fast nu har jag viktigare saker för mig- det är fredag och jag har varit på torget med min dotter precis, köpt skor och shoppat lite kläder på rean till henne. Sedan köpte vi med oss sushi hem. Premiär för mig- fast utan rå fisk- vegetarisk sushi alltså! Så det kommer bli spännande.
Trevlig helg på er!!

1 kommentar:

  1. Låter bra med nya jobbet! Kul!
    Så det finns fler än jag som inte provat sushi?! Hoppas det smakar bra! Jag ska nog våga prova sushi nån gång jag med...

    SvaraRadera