Bakgrund

tisdag 25 maj 2010

Life goes on

Med en aning solbränna, röd näsa och svullna ögon efter helgens gråtattack - har dagarna gått och på något sätt blivit mycket bra trots allt. Man blir både klokare och starkare allt eftersom. Jag lever i en känslomässig berg och dalbana helt enkelt.

Efter jobbet igår bakade vi kolakakor och de blev fantastiskt goda, lätt var det också. Tyvärr blev det inga bilder, för batterierna tar ju slut hela tiden - batterierna till kameran alltså och dyra är dom med. Ska köpa laddningsbara nån dag.

Men receptet kommer här;

KOLAKAKOR

200 gr smör
1,75 dl strösocker
1,5 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2 msk sirap
5 dl vetemjöl

Blanda ihop allt till en deg och rulla ut i fingertjocka längder. Lägg på en smord plåt och tryck ut rullen till platt. In i mitten av ugnen ca 15 min i 175 graders värme. Dela dom i snittar när dom är varma och kommit ut ur ugnen tills de stelnat.

De här kakorna var verkligen jättegoda, jag blev så förvånad och ja... jag var ju tvungen att smaka. Det var riktigt godis! Vi ska baka snart igen sa vi och då ska det bli en bild också!

Jag trivs jättebra på jobbet och tycker det är så skönt att åka iväg på morgonen, även om jag är trött. Men jag hade inte klarat att gå arbetslös en längre tid, det är en sak som är säker.

Senare på kvällskvisten promenerade jag och en vän ner till och runt Majorna i syftet att röra på sig- underbart skönt när man väl håller på. Måste verkligen ut MEEER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar