Bakgrund

lördag 1 maj 2010

Promenad lördag

Lördag- Frukost med kidsen och inbjudna grannar. Bacon och äggröra, melon och annat på bordet. Ja, det var en härlig blandning och den färskpressade juicen, får man nog ha tjugo apelsiner till för att få varsitt glas. Det blir inte mycket, kan jag lova när man pressar apelsinerna. Men det är gott och det är fräscht!!



Vi tog sedan en långpromenad, barnen var duktiga och cyklade, medans vi vuxna gick. Målet var "Fyra Gott" som ligger vid Kapellgatan. Vi gick och gick och vi kom fram- handlade vårat lördagsgodis och på vägen hem köpte vi med oss Thai-mat från Axel Dahlströms Torg. Mycket gott faktiskt, inte så ofta jag har ätit det- men nu fick jag lite smak för detta. Nu har ju min kusin och hennes man även tagit över en Tahi-restaurang, så jag får väl bli lite mer finsmakad när det gäller det här. Min plan var egentligen att jobba in mig lite där, med försäljning och egen företagsamhet- men nu fick jag ju jobb och har att göra så jag lämnar det åt sidan lite.


Vi spelade på Lotto- men tyvärr satte sig inte numrena denna veckan heller. Men nästa lördag däremot! Då kommer det. Resten av lördagen tillbringade vi framför tv:n med Körslaget och Kvarteret Skatan, vi spelade yatzy och åt massa annat smått och gott. Härliga lördag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar