Bakgrund

fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton

Fredag och Valborgsmässoafton! Jag gav mig iväg på intervju och det tog en halvtimme med spårvagn. Det kändes bra under intervjun och några timmar senare ringde han och frågade om jag var intresserad?! Om jag var!! ?? Jag blev överlycklig och börjar redan på tisdag, arbetstiderna är dessutom grymma och jag känner att det här kommer bli jättebra.

Är det här vändningen jag väntat på? Jo, jag tror det. För igår fick jag besked från a-kassan att jag inte får någon ersättning därifrån förrän i slutet på juni.

Senare promenerade jag och en kompis till Linnegatan och tog en lunch, en välbehövlig sådan- för när jag anlände Condeco och slängde upp dörrarna, hade mitt blodsocker sjunkit drastiskt och jag var bara tvungen att ha något- FORT! Svetten rann, kläderna var blöta, ja det var faktiskt kvavt ute! och jag var törstig som F.
Det blev en hälsobuffé med 1 liter vatten och kaffe till och massa snack om saker som fick oss att vika oss av skratt. Härligt med avslappnade människor som man kan vara sig själv med!

Vi bestämde oss för att åka in till Slottskogen senare, så vi köpte med oss en engångsgrill, korv och korvbröd- packade ner detta tillsammans med en flaska vin och coca cola och en fotboll.
Barnen hade jätteroligt för väl framme hade det ordnats med levande musik, barnpyssel, fiskdamm och ansiktsmålning. Vi hann att grilla korvarna och vara där en stund, tills det började att regna. Jag vill idag kalla det för duggregn, men det var det inte! Det var ihärdigt strilande vår-regn. Barnen var iaf nöjda och mammorna med, så vi åkte hem och fortsatte vår kväll på hemmaplan.
En mycket lyckad fredag och Valborg!

4 kommentarer:

  1. Hahahaha! Du underbara människa:-) En mycket lyckad valborg och visst låter det bra med "en flaska vin"?.... Bamsekraaaam till dig!!

    SvaraRadera