Bakgrund

onsdag 14 april 2010

Oj då...

Nu är det inte bara helgerna som rasar iväg, nej även vardagarna trippar förbi. Det är ju synd att säga att även jag trippar, för så är det inte. Jag tar mig fram flåsandes på en cykel varje dag nu och något positivt kan det ju ha med sig, att få en bättre kondition på sikt åtminstone.

Häromdagen var vi i Sisjön och promenerade. Vi tog med oss lite fika och en filt och satte oss i solen på en bergsklippa. Det var så underbart skönt och rogivande, något man verkligen ska göra oftare och det är ju det som är så underbart med denna årstiden att det bara kan bli bättre liksom.

Och så var vi på Ikea igår och åt middag och slog till med en förrätt också. En liten skagentoast för endast 9 kr!! Ja, jag måste slå ett slag för Ikeas priser, även då på maten. Där kan man faktiskt ha råd att äta en hel familj, för en stor köttbullemåltid kostar endast 16 kr. Det är ju fantastiskt bra och man känner sig verkligen nöjd över att det är så bra. För var kan man äta så billigt annars?

Idag blir det till att ta sig till torget och lämna in uppsägningen av parkeringen som jag äntligen lyckats få. Ja, lite ironiskt är det...med tanke på vilket jäkla problem jag har haft med att få en parkering och när jag väl fick den sålde jag bilen och då är det tre månaders uppsägningstid. Nån gång lite längre fram kan jag nog titta tillbaka och le lite åt detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar