Bakgrund

tisdag 27 april 2010

Lite av varje, men mest ekonomi

Efter en avdomnad häl, rödmosigt ansikte och sex kilometer senare, tillbringade jag tre timmar i tvättstugan och åt havregrynsgröt, trots att jag egentligen inte tycker om det. Men det ska vara nyttigt har jag hört. Kanske skulle avstått från sylten då, för den är ju inte direkt nyttig. Ja jag åt inte havregrynsgröten i tvättstugan, som det kanske lät som- nej, den åt jag under tiden tvätten höll på där inne.

Sedan ställde jag iordning möblerna i vardagsrummet - som det stod från början . . . det enda som till slut skiftades var två tavlor, som bytte vägg med varandra. Ja, men det blev en rejäl städning och fick dammat av både det ena och det andra i alla fall, så nu ser det ut som nytt igen.
. . nej det gör det inte, men det ser okej ut, det gör det. Jag tror inte det hjälper att köpa nya möbler, även om jag vill ha det ljust och förresten har jag inte råd ändå. Min a- kassa kan väl komma igång nån gång bara, så kanske jag har råd med att överleva denna månaden. Kan man inte få oförutsedda inkomster nångång istället för oförutsedda utgifter?

Sedan undrar jag varför jag inte får någon post?? Jag vill ha post varje dag och det ska vara positiva besked som kommer i min lilla låda. Inga räkningar helst, men en och annan är ok. Det som inte är roligt är när det kommer en räkning man inte väntat sig. Eller väntat sig, kanske glömt av då- ja en oförutsedd utgift som jag pratade om innan. Men du!! Nu kom jag på en annan bra idé. Jag kan väl också börja ta betalt och skicka ut räkningar. Ja!?! Till Poseidon t ex, för förargelseväckande utseende på de två städare som går omkring här och beter sig allmänt förvirrat och mer ser ut som om de hör hemma nån annanstans.

Eller en räkning till nån som tagit massa energi från mig, precis så som elbolagen gör. På något sätt måste jag komma på hur man kan tjäna pengar. Jag har en liten affärsidé på gång och det kan hända att det blir bra- eller inte. Jag får vänta och se helt enkelt.

Igår när jag öppnade dörren stod en man där, helt apropå. Han hade en mycket behaglig röst och framtoning. Han var från hyresgästföreningen och var ny i området sa han. Han försökte värva mig, som just gått ur (pga att jag inte har råd längre). Sedan höjs ju hyrorna varje år ändå, nu höjdes både den och parkeringen som jag inte längre använder- så det känns ju meningslöst att vara med där igen. Det räckte med det året som var tycker jag. Nu lägger jag tid på ingenting istället och det känns lika meningslöst det.

Jag är lite pervers kom jag på förut, för jag låg och bet av mig alla naglar. (På fingrarna!) Det vet man ju själv hur det ser ut när någon håller på och intensivt biter på sina naglar. Inte fräscht!!

Och Betaniahemmet, vad är det för något? En person därifrån har ringt mig två ggr idag. Ja, den historien tar vi en annan dag! Nu måste jag faktiskt lägga mig, jag behöver min skönhetssömn- jag ska ut och gå imorgon bitti igen! Godnatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar