Bakgrund

torsdag 1 april 2010

ADHD

Jag läser om Adhd även om jag redan är välbekant med det. Men nu läser jag om det för att känna igen mig själv.

Sviktande självkänsla och problematiska relationer till andra människor.
Verkar inte lyssna på direkt tilltal. Svårt att uppfatta instruktioner. Kommer inte igång och tröttnar fort. Oorganiserad, verkar splittrad och disträ. Tappar tråden när hon ska berätta och har svårt för att återberätta. Fastnar i detaljer och beteende. Har svårt att tåla motgångar och hinder.

Personen far runt på ett planlöst sätt, kan inte sitta still, är splittrad och uppvarvad för att i nästa stund verka helt utbränd på energi och bli passiv, nästan apatisk.

Det är som att läsa om sig själv. Ska bli skönt att komma igång med en utredning!

1 kommentar:

  1. Beskrivningen passar faktiskt in på mig med, vore kul att prata med dig någon dag. Om detta till exempel.

    SvaraRadera