Bakgrund

onsdag 21 april 2010

Prövningar

H-vete vad prövad jag blir. Är det så konstigt att man som människa flippar över emellanåt?

Min älskade son hade en helvetesmorgon och gjorde min till en likadan.

Efter att ha sagt godmorgon och försökt mysa som jag vet att han gillar, fick jag slagdängor gapandes rätt i örat, såsom "Fuck of and die", "Dra åt h-vete" och lite mer andra fula ord sjöngs och överröstade mig. Jag gjorde som jag brukade, jag sade att jag blir ledsen när han gör och säger så- för att uttrycka känslor, men det hjälpte inte idag.

Dörrar öppnades och stängdes i provocerande form, ringklockan på ytterdörren testades otaliga gånger tills hela klockan ramlade av och rullade ut under trappan i portuppgången. Där stod jag med mitt nattlinne med en stor nallebjörn på, håret åt alla håll medans en granne kom och tittade storögt.
Spontaniteten hos honom resulterade i att han sprang in med sandiga skor och slängde sig i sängen med lika mycket sand i fickorna, som nu ligger utspritt i både säng och på golv.

Han vägrade äta och sprang och satte sig vid datorn stup i kvart. Jag följde honom ut i köket stup i kvart ... osv... osv... Han gick med tårar i ögonen och förtvivlan över att han beter sig som han gör. Idag har han ingen bra dag- den lille stackaren! Mitt hjärta blöder.

1 kommentar:

  1. Oj, vilken start på dagen. Hoppas resten av dagen blir bättre för er! Kram!

    SvaraRadera