Bakgrund

onsdag 7 april 2010

Påsken är över

Det är bara ut och in med grejerna här ja, sa min dotter när hon kom på mig att packa ner alla kycklingar och påsksaker i en stor låda.

Påsken är över, dom har hittat kroppen. . . försökte jag med då.

Vad menar du? Jag fattar fortfarande inte vad det betyder, sa hon efter att ha funderat på detta en stund.

Nej, ett skämt som kanske inte alls är så roligt och speciellt inte för de som tar högtiderna med stort allvar, ja inte för någon som är djupt kristen. Nu är inte hon djupt kristen och tar inte påsken på stort allvar heller, hon fattade bara inte.


- Titta, sa jag. Dessa gjorde du på dagis när du var 3-år gumman! Tänk att du har gjort dom och att de har klarat sig så fint!


- Jaaa... tänk mamma. Tänk att jag gjorde dom heeelt själv också. Där satt jag med sax, lim och piprensare, vid tre års ålder och gjorde dessa till dig.

Jag fattade ironin . . . men ändå.



Men påsken är faktiskt över och det känns bättre när man städar undan. Ja, det känns faktiskt bra när jag får undan saker. Helst av allt slänger jag lite också, hittar en orsak att slänga bort en vingklippt gammal kyckling.

Solen skiner och jag ska iväg på nästa möte. Jag hoppas det ska bli lika givande som på det jag var igår!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar