Bakgrund

onsdag 28 april 2010

Vad i hela??

Vad är det frågan om? Ingen post idag heller... på facebook har kontakter försvunnit....och nu kan jag inte heller ringa ut från min telefon. Någon vill avskärma mig från omvärlden, känner jag !! Slutar mailen komma nu också, ja då vet jag med största sannolikhet att någon är ute efter mig. Och apropå det, när jag var ute och gick imorse hörde jag hur det prasslade i buskarna. Jag fick en känsla och ett hopp tändes (säger man så??) ja, något tändes i alla fall... jag tänkte att det hade varit trevligt om någon dök upp där ifrån buskarna, en trevlig, charmig och gullig man som ville åt mig. Jag hade inte sagt nej till en fika då, även om det inte är med så stor sannolikhet att någon trevlig, charmig och gullig man skulle ligga så ute i skogen i ett par buskar och hoppa fram med en inbjudan till fika. Nej, det hade väl varit ännu en idiot som försökt nästla sig in i mitt liv.


Förresten ska jag boka en resa !! Ja, jag vet att jag inte har några pengar- men jag kommer vinna dom på lördag. Jag har lurat i barnen nu också att när vi har vunnit drömvinsten, som kommer snart så kommer vi åka bort i några månader. Man kan gå i svensk skola utomlands också! Jag har en pott som jag sparar varje vecka... eftersom jag inte har vunnit nu och potten alltid börjar med - låt oss säga 75 miljoner....så ligger den där bara och väntar. Ja, den är innestående alltså- det är bara jag som har bestämt att vi inte ska röra den förrän vi har fått lite till.

Kan tänka mig att bo på Koh Lanta i Thailand och arbeta "hemifrån", som då är en solstol på stranden utanför vår bungalow. Där skriver jag dagliga reportage om livet och arbetar på så sätt för en tidning, fast på plats.


Gud vad bra det kommer bli! Jaaa... och förresten... idag kom jag och tänka på en grej när jag promenerade i skogen. Jag såg massa pantburkar och flaskor här och där. Jag kan ju bli som han burk Kurt, som gick bort förra året. Vissa plockar svamp, jag plockar pant! Jag blir rik, får en extra inkomst och kan komma långt med pantkvitton som löses in, fram tills drömvinsten då.
Och ska man tro alla mina mail, som i och för sig ligger i skräpposten, så är jag redan miljonär. För där vinner jag allt från biobiljetter och trisslotter till stora resor och hotell i Hollywood. HM??


Jag tror på riktigt att mitt liv kommer vända nu! Jag har idag fått två positiva samtal, till min mobil och jag hoppas och hoppas! Vi får se. . .

2 kommentarer:

  1. 75 miljoner- jo jag tackar! Det hade väl suttit fint!

    SvaraRadera
  2. Jepp! Men nu gick det ju inte riktigt som jag ville... fast jag har ju en vision ;)

    SvaraRadera