Bakgrund

fredag 9 april 2010

Jag läste på en väns blogg

Jag läste och det lilla jag läste, det var så otroligt bra. Hon hade fått en bok och jag återberättar;

" Det stod om olika behov och så och det stämmer så bra. Man kan inte blanda ihop behov med kärlek. Ofta så är det ju så att man träffar någon som man blir förälskad i, och helt plötsligt så har man skapat ett behov efter den personen, man kanske till och med lyckas att kväva personen genom sitt behov . . .

. . . man kanske säger till personen att man är halv utan henne/honom. Det är ett ganska så stort krav man ställer på en annan person genom att säga så. Man ska vara hel vare sig med eller utan den personen.

Bilden som fanns med påminner mig om mycket.
Som att slå spiken på . . . ja vad heter ordspråket? Mycket igenkännande i all fall, som om det vore ett brott man begått. Förebråelser som
- Varför sa du så och inte så?
- Varför gjorde du så?
- Varför skrev du där men inte där vid just den tidpunkten?




Undrar vad boken hette, men jag ska kolla upp det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar