Bakgrund

torsdag 29 april 2010

Äntligen

Åh vad jag längtar till imorgon, när mina goa barn kommer hem.
Imorgon har jag beställt sol. Då ska vi vara ute så mycket som möjligt och eventuellt kolla upp var nånstans brasan tänds. Ja det är ju Valborg och då måste väl en brasa tändas någonstans. Typ Slottskogen! Kanske grilla??

Och så ska jag på intervju! Hur sjuttan tar man sig till Gamlestaden kollektivt? Detta måste kollas upp innan jag lägger mig.
Min kära dotter var på intervju igår och jag hoppas så på att hon blir en av dom som får det där extrajobbet. Det är behövligt i den åldern, med lite extra cash.
Jag kommer ihåg hur mycket man ville köpa i den åldern. Den åldern? Jag vill fortfarande köpa massa saker, men man har "lite" mer koll kanske...eller ansvar åtminstone, att pengarna först går till räkningarna och mat, sedan nöje. Hm, det lät ju bra i alla fall. Haha.

På lördag har vi bestämt att vi ska ha hotellfrukost och spela lotto. Sedan ska vi åka på loppmarknad! Lilleman är ute efter gogos. Och det är inte vilka gogos som helst. Det är gogosettor! Vi har nu mailat USA och inväntar svar på om vi kan beställa därifrån.

Idag träffade jag på en tant på vägen till affären. Hon sa "Goddag, vackra dam!"
Hon är ljuvlig. 80 år och så genomtrevlig! Jag kontrade med att hon minsann var vacker hon med, men det ville hon inte riktigt gå med på. "En gång har jag varit det" sa hon. "Men du, min flicka är både vacker och go".
Så söt, denna tant. Men det var då min fundering på varför ingen annan (typ man) säger så nån gång. Jo om dom har druckit ett rör med vodka innan, då haglar det och bjuds på komplimanger titt som tätt.
Jag har nu bytt telefonnummer med tanten istället och kommer hädanefter gå hem till henne, när jag behöver höra lite vackra ord.

2 kommentarer:

  1. Ja, hon var så söt den där tanten. Det är härligt med sådana människor! Sådan vill jag bli när jag blir gammal.

    SvaraRadera