Bakgrund

måndag 3 maj 2010

JODÅ

Promenerade till torget idag och handlade en härlig fin scarf och nya fina skor till mig själv. Lilleman fick tre par byxor och jag var verkligen i shoppartagen- men det går ju inte, det håller liksom inte. Nu hade jag ju presentkort som jag kunde använda och det är roligt när man kan handla utan att det riktigt känns i plånboken.

Sedan njöt jag av vädret halva dan och cyklade sedan iväg för en hårklippning på ett nytt ställe jag blev rekommenderat. Jag blev jättenöjd och nu vill jag göra håret lite mörkare igen, men får väl vänta . . . några dagar . . .Hm. Varför ska det vara så dyrt och varför vågar man inte göra det själv längre? Jo det kan jag berätta- varför man inte vågar: Ellinor gjorde det en gång eller till och med två och tre. En gång blev det gulfärgat, en annan drog det åt grönfärgat håll och en tredje blev det mer rödlätt. Ellinor vill inte vara med om det igen och lägger hellre pengar på att det blir bra . . .

Och så var det lilleman. Stackaren blev så rädd idag för en missbrukare som skrämde honom rejält. Jagade honom och gapade fula ord. . . ja, det är en historia för sig, men han kunde knappt sova nu när han skulle lägga sig för natten. Han är inte så tuff som många tror, den lille mannen.

Vad kallar jag då min andre son? Storeman?! Ja, han var så go igår kväll. Han ville jag skulle läsa en bok för honom. Det var riktigt mysigt och jag vill inte att mina barn ska bli större nu! Man märker hur åren går fort nu. Hm.
Jag försökte skoja till det och sa "Spegel, spegel på väggen där, säg vem som goast i landet är; Tobbe, Tobbe, Tobbe!"
- Lägg av mamma... fick jag till svar....
Konstigt?? Nej! Jag tror jag får lätta lite på det där nu, det är svårt- men jag måste!

Imorgon börjar jag mitt nya jobb och det ska bli jätteroligt att komma igång, har inte riktigt känt mig nervös än- men det infann sig plötsligt nu känner jag. För vad vet jag inte, men mest för nya intryck och människor kanske. Fast det behöver ju jag nu! Verkligen !!!

Godnatt på Er

3 kommentarer:

  1. Lycka till på det nya jobbet =) Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter spännande med grönt hår. Om man är Hulken kanske... Synd att det är så dyrt att gå till frissan och färga!

    SvaraRadera