Bakgrund

torsdag 27 maj 2010

Hurtiga Bella

Idag ringde det från Proffice och de undrade om jag var intresserad av ett jobb- men det var så härligt att säga att jag redan hade ett jobb och att vi kunde höras om ett år igen möjligtvis.

Jag gick och lade mig tidigt igår- redan vid nio, jag hade träningsvärk efter gåstavarna som jag använde under promenaden. När jag vaknade imorse, gick jag upp och lade mig på min träningsmatta. Ja, jag har en sån! Meningen är att jag ska ligga på den och göra övningar till en dvd samtidigt- pilates och annat sånt där som man bara ser på tv att folk är så duktiga och gör. Men jag har inget tålamod riktigt till det. Jag gör det jag känner för istället. Jag lade mig och gjorde lite rygg och magövningar imorse i alla fall och så får jag försöka ha den framme för att bli påmind av den!

Häromdagen dansade jag och min kusin till en härlig låt och vi blev lite som knäppa. Hade folk sett oss, hade dom kanske trott att vi inte var helt nyktra- men det var vi. Vi var bara glada! Vi dansade och hoppade som F-- (ungefär som när man tränar aerobic) och när vi inte orkade mer gick jag för att stänga av den höga musiken och såg då att låten bara spelat i högst tre minuter! Förstå att min kondition inte är som den ska vara . . .

Min älskade dotter satt i soffan och bara tittade på oss, kanske hon skämdes lite . . . hon undrade i alla fall vad vi höll på med och bad mig vänligt men bestämt att flytta mig från tv:n, för hon tittade faktiskt på Cougar Town! Jag kan inte heller påstå att man dansar snyggt längre (längre?? har jag nånsin dansat snyggt?) och speciellt inte när man löjlar sig. Mitt i alltihop hoppade jag på vår träningscykel också och försökte låtsas som om jag hade värsta konditionen, istället slog jag i knät i det förbannade styret och blev sedan hängandes helt utmattad över detta i ett skrattanfall.

Ja, nu är det i alla fall så att jag måste träna och få igång lite kondition för att kunna orka röra på mig- så i eftermiddag blir det ännu en promenad!

1 kommentar:

  1. Jag brukar alltid säga som Magnus Uggla: "jag dansar aldrig nykter"! Inte ens om jag är ensam och ingen kan se mig...

    SvaraRadera