Bakgrund

fredag 23 september 2011

Äntligen fredag!

Ja, äntligen är det helg. Vilken vecka!!! Jag är glad samtidigt som det har varit påfrestande. Dagarna har gått till att vara positiv till det mesta och pusha sonen i rätt riktning. Inte så lätt, men det har funkat.

Igår var en prövning som hela skolan kände av. 8 lärare sjuka och elever som flippade ut. Någon snodde städerskans nycklar och sprang iväg och kom aldrig tillbaka, någon annan satt i ett träd och skrek fula ord och vägrade komma ner, jag blev motad och hotad i dörren och så på det "det vanliga"...

... de som jobbar där måste ha både tålamod och humor... jag har bara humorn kvar, känns det som. Men så jobbar jag inte där heller!

(Nä, inskolningen kan nog vara bra att båda föräldrarna är med på... både för sig själv och för barnet... minst för att se hur taxiresorna kan fungera, att jag inte har något jobb eller att det är mig det är fel på som någon sa, har inte med saken att göra. . . att kasta sten i glashus är lätt, men att rannsaka sig själv är svårare.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar