Bakgrund

fredag 2 september 2011

Skog och natur

Det är INTE jag som har bitit i denna flugsvamp!
Tog en promenad och konstaterade att det är i skogen jag mår bra. Efter halva vägen, mådde jag fantastiskt och tänkte inte på NÅGOT annat än ingenting. Tills jag såg en kantarell... och en till och en till... till slut tänkte jag BARA på kantareller. Så jag stoppade kantarellerna i fickan och fortsatte gå. Kan förstå om någon tyckte det verkade konstigt att en kvinna plötsligt kom ut ur ett snår med gåstavar och stirr i blicken . . . men det var bara jag som letade efter ännu mer och som förirrat sig längre och längre in i denna fina trollska skog.







Den här gången kanske det räcker till en god sås . . .

... och så satt vi och åt, dottern och jag... solen sken och så börjar en catfight utanför balkongen. Vi gick snabbt ut och där låg Simba och den där andra katten som brukar hälsa på och bråkade i buskarna. Simba visade vem som bodde här... och den andra katten lät som en bebis när Simba gick uppför brädan. Då vände sig Simba om och bara tittade. Det skulle jag också gjort!


Dit- men inte längre!
Som sagt. Solen skiner och nedräkningen har börjat. Allting löser sig! (Hör ni hur jag peppar mig själv?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar