Bakgrund

tisdag 6 september 2011

En ny dag

Den nya hundrastgården i Högsbohöjd! Göteborgs Stad Park & Natur har gjort en satsning på hundägarna runt omkring här. Jättebra tycker jag. Perfekt läge dessutom!
Gick förbi där på vägen hem idag efter min promenad.

Hos tandläkaren ska man nu registrera sig på en datorskärm när man kommer. Även där drar dom in den personliga kontakten. "Tack, du är nu incheckad" stod det på skärmen efter sonen skrivit in sitt personnummer. Undrar hur det kommer se ut om 50 år. Då kanske man ska laga sina tänder själv också, via en anvisning. Men på riktigt!? Jag undrar faktiskt vart det är på väg.


Sonens blöta skor efter ösregnet igår! Jag satte på skotorken som jag plockat bort över sommaren från sin plats på väggen. Efter en stund fann jag Simba liggandes intrasslad på detta viset. Han gillar värmen han med...

Så har vi Torpadammen som jag gick runt för en timme sen. Skulle kunna promenerat ännu mer än bara runt Majorna idag, tog en sväng genom västra kyrkogården också och dotterns farmors grav. Hon dog så ung, bara 59 år och nu är det 8 år sedan redan. Ibland känns det som om vissa stunder vore igår eller bara några månader gammalt.

Ännu en underbar dag till mötes! Tjipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar