Bakgrund

torsdag 22 september 2011

Ett hett byte

Vaknade av sonen som inte kunde sova och med en musik som hade fått vem som helst att bli irriterad. Jag vet faktiskt inte vem artisten är som skriver sådana texter och sedan komponerar den med lika störda toner.

Taxiresan hem igår var lika störd faktiskt. Taxichauffören samt de som satt i bilen var av en annan kaliber... och jag var inte på samma nivå. Inte just igår iaf.


Simba kom förresten in häromdagen med en mus i munnen. De ska alltid visa sitt byte och jag vill inte se... vad ger det mig liksom. Ska jag berömma och klappa för att sedan själv få ta och slänga ut kadavret?

Funderar lite över alla dessa olika taxiförare man denna veckan har åkt med. Hon imorse var lite otrevlig och han igår kunde knappt prata. Olika vägar tar dom också, nästan så man vill säga till dom vilken väg som är bäst. Men där måste jag släppa kontrollen. Måste även släppa den när sonen inte ens ska vara hos mig. Det fick jag erfara idag.

Kan man göra så som katten gör? Ta tag i en viss person och sedan släpa den in i köket som sitt byte, lägga den under köksbordet och visa upp för allmän beskådning. Precis som, kolla här vilket pucko jag har fångat! Ja, då hade en viss person legat där idag kan jag be att få tala om. En person som tror den är någon- likt en översittartyp, otrevlig, oförstående och helt befriad ifrån att känna någon slags ansvar. Nej, bara denna persons jobb inte blir lidande för att dessutom förlora pengar ... då kan man tydligen gå över lik...

... sedan hade vem som helst kunnat slänga ut aset också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar