Bakgrund

tisdag 27 september 2011

Hösten, men vilket år?

Igår tog en av sönerna skolfoto och det är nu man börjar våndas över dessa kostnaderna också. Minns hur dyrt det blev när alla tre barnen kom hem med sin skolfoton och man bara inte kunde välja bort. Nu är frågan istället vad man ska välja kvar? Frågan ställs: "Vem vill inte ha sina foton i år?" Herregud, det är ju foton i lådor överallt och på hyllor samt väggar som täcks av foton på barnen. Någon måtta får det vara. En kylskåpsmagnet med sonen på bild kan räcka för i år, jaja kanske något mer då...

Tog en promenad idag runt omkring lite överallt och har nu kommit på var Sportlife ska öppna sitt nya place på Axel Dahlströms Torg. Det som skulle vara klart till hösten enligt både reklamen i brevlådan och på fönstret till lokalen, verkade som om att de nog tagit lite för lätt på att få detta iordning.
I den gamla blomsteraffären fanns ingenting, inte ens väggar och knappt golv stod klart. Har dom gett upp eller var renoveringsbehovet för stort? Eller menade dom hösten 2012?

Match mot Öckerö för BK Lobo ikväll och de förlorade idag med 4-1. Men min son är grym som målvakt måste jag säga utan att överdriva! En stolt morsa är jag åtminstone och jag har jättefina barn, det har jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar