Bakgrund

måndag 26 september 2011

Net on the fucking net


Den förbannade datorn som jag lämnade in hos Net on Net, ligger kvar där... och jag tänker fan inte hämta ut den förrän konsumentombudsmannen är inkopplad.

Jag fick ett sms om att den var klar att hämtas. Datorn köptes för mindre än ett år sedan, närmare 9 månader faktiskt.. och med ett års garanti på den lämnade jag in den eftersom den stängde av sig själv och blev kokhet.

Nu när jag kom och skulle hämta den, hade verkstadskillarna inte hittat något fel på den och ville då ha 440 kr för att ha rengjort fläkten bland annat och 320 kr i fraktkostnader fram och tillbaka. Hur kan man för det första då säga att det inte är något fel om de har rengjort fläkten? Jag lämnade ju in den av en orsak och i tron om att garantin gällde. Ska jag betala för deras arbete då och sedan en helt sjuk summa i fraktkostnad?

Killen i kassan sade att när jag lämnat in datorn fick jag ett inlämningskvitto. Ja det stämmer, men inte fan läste jag all den texten som stod där. Är det någon som gör det, när man lämnar in en defekt vara och tror att garantin gäller? Okej om de inte kunde hitta något fel, men att få betala för det? Jag är vansinnig. Ett kostnadsförslag borde man fanimej fått, innan. Ni kan behålla den då, sa jag... för jag ska fanimej överklaga. Ja, så arg blev jag!
Jag tycker inte om NET ON NET, bara så ni vet . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar